Co to jest?
Podkastów najchętniej słucha się w samochodzie podczas dojazdu do pracy i powrotu z pracy, oraz w podróżach służbowych. W tych miejscach, gdzie czas traciło się do tej pory bezpowrotnie podkasty zapewniają sensowne spożytkowanie czasu. Popularne staje się słuchanie podkastów zamiast muzyki podczas biegania, na salach treningowych. Osoby pracujące w domu włączają podkasty, aby się dokształcić, poznać nowe zagadnienia, posłuchać ciekawych opowieści a tak naprawdę utrzymywać kontakt z innym człowiekiem, który czegoś może nauczyć, otworzyć świat na nowe rejony.
Podkasty to audycje dostępne w internecie w aplikacjach na iPhone, Android w komputerach stacjonarnych i u innych dostawców treści audio, czyli np. Spotify, YouTube, Audioteka, Storytel
Podkasty mogą uczyć, rozśmieszać, bawić, szkolić, komunikować, wyjaśniać, angażować.
Zastosowanie
Zarażanie pasją. Odbiorcy chcą usłyszeć, że są ludzie, którzy pasjonują się tematami, o których nie mieli pojęcia. Wewnętrzny i zewnętrzny PR. Szkolenia, oprowadzanie nowych pracowników. Komunikacja z pracownikami. Przez podkasty nie ma bezpośredniej sprzedaży, można za to zaangażować słuchaczy do poznania misji firmy i jej sposobów realizacji
Formy Podkastów
Najczęściej jest to rozmowa. Prowadzący z ekspertem lub dwóch albo więcej ekspertów. Reportaż, relacja, nagranie wykładu, prezentacji, czytanie artykułu, felieton.
Przykłady podkastów
Polskie
Nasza realizacja:
Anglojęzyczne
- Armchair Expert with Dax Shepard https://pca.st/6679
- Dell Technologies https://pca.st/trailblazers
- Outside The Box Podcast – Sneakers, Sneaker Culture, adidas, Nike, Jordans, Retros & More https://pca.st/y077
Dlaczego podkasting?
Bo to nowe medium, znacznie bardziej angażuje niż wideo i nie kilka lecz na kilkadziesiąt minut. Sposób na interakcję
Częstotliwość audycji
Najlepiej angażują audycje, które ukazują się co tydzień
Ceny
Ceny są o wiele niższe niż w przypadku produkcji wideo. Zależnie od stopnia rozbudowania, ceny audycji kształtują się od 350 do 1250 zł za odcinek + hosting specjalistyczny około 20$/miesięcznie Jednorazowy koszt przygotowania oprawy dźwiękowej to koszt od 500 do 2000 zł (sygnałówka, spoty sponsorskie, lektor, aktor)
Oferta
Możemy przygotować serię audycji od wymyślenia treści do publikacji w czytnikach na smartfony, lub ograniczyć się do współpracy polegającej na technicznym przygotowaniu audycji i jej publikacji.
Współpracujemy z wieloma aktorami i lektorami. Możemy też przeszkolić osoby z firm do prowadzenia podkastów
